Ik ben (een klein beetje) een Euroshopper en recept budgetlasagne

Euroshopper verdwijnt. Voortaan heet de goedkoopste productlijn van Albert Heijn ‘AH basic’. Na het besluit kwam er een storm van protest, onder de naam ‘ik ben een euroshopper’ (ze verkopen zelfs t-shirts).Image
Nu koop ik niet veel van het merk, verder dan wat basisdingen als crackers, suiker en tomaten in blik vertrouwde ik nooit echt dat het lekker kon zijn. Maar het is het eind van de maand, de stufi komt er bijna aan, maar is er nog niet. Dat vraagt om een goedkoop recept, en wel voor lasagne, want we zitten in de lasagneweek. Een pittige tomatensaus-en-mozzarellalasagne. Als test besloot ik euroshopperproducten (tomaat in blik, mozzarella en ‘geraspte pittige kaas’) te gebruiken. Ik heb de budgetlasagne afgelopen week gemaakt, en hij was ontzettend goed te doen. En maar 1 euro per persoon, kruiden niet meegeteld. Maar als je geen kruiden in huis hebt, moet je daar zeker in gaan investeren, anders wordt het nooit wat in het leven.

Conclusie: euroshopper is ideaal voor studenten, als je er mee om kan gaan (ik eet nog steeds geen euroshopperkaas op mijn brood, of euroshopperpasta, dat is gewoon ècht niet lekker. Maar misschien ben ik te verwend).
Dus: jammer dat het weggaat. Maar wie zegt dat AH Basic zo anders wordt? We zullen zien…
Nu het recept.

Nodig: (4 personen)

  • 1 pak lasagnevellen
  • 2 blikken tomaat in blik
  • 1 teen knoflook
  • 1 ui, gesnipperd
  • zout, snufje suiker
  • oregano/tijm/rozemarijn
  • chilipoeder/chilipeper/harissa/sambal
  • 1 bol mozzarella, in dunne plakjes
  • zakje geraspte kaas (oud/pittig)

Bak de teen knoflook en de ui in een scheut olijfolie en voeg de blikken tomaat toe; druk de tomaten stuk. Doe er zout, een beetje suiker, kruiden en flink wat pittigheid bij en laat een tijdje staan pruttelen.

Doe een drup olijfolie in een ovenschaal. Hou lasagnevellen even onder de kraan en leg ze op de bodem van de schaal. Doe er een laag tomatensaus over, weer een laag pasta, een laag met plakjes mozzarella, pasta, saus, pasta, een half zakje kaas, pasta, saus, pasta, rest van het zakje kaas (of hoe het ook uitkomt).

Een half uur op 180 graden onder folie, dan nog tien minuten zonder folie.

Trouwens:

  • Ik had een foto gemaakt van de budgetlasagne, maar op de een of andere manier doet mijn camera raar en krijg ik hem niet op mijn computer. Hij is ook best oud, de camera dan. Maar goed, de budgetlasagne ziet eruit als de meeste lasagnes: een ovenschaal met een geel/goude laag kaas. Zoek maar op google. En dan even het gehakt wegdenken.
2 thoughts on “Ik ben (een klein beetje) een Euroshopper en recept budgetlasagne

Leave a Reply

