Macarons

Ik moet mijn enthousiasme met jullie delen. Voor de rest staat er weinig informatiefs in deze blog. Dat je het weet.
Net kwam er een groep Fransen van het bouwbedrijf Leroy Merlin in mijn containerwoning kijken, als een studiereis naar betere invulling van ruimte. Maar goed, waar het om gaat: als dank kreeg ik een doos macarons van Ladurée. Voor wie het niet weet: macarons zijn een soort bonbons/taartjes/schuimpjes, van amandel, suiker, ei, in allerlei smaken. Hoe chiquer de winkel, hoe bijzonderder de smaken. Nou is de Parijse banketbakker Ladurée de uitvinder van deze ‘dubbele macarons’ (twee schuimpjes met een laagje ertussen) en staat hij bekend als de beste macaronmaker ter wereld. Per dag verkoopt de winkel 15.000 macarons. Volgens wikipedia.
Terug naar het doosje macarons in mijn container. Niet alleen ziet het er prachtig uit, het smaakt overweldigend, fantastisch, opwindend en betoverend.ImageOp het moment van schrijven heb ik een macarons met rozensmaak en een macaron met gezouten caramel gegeten.
Ik zou nu een recept van macarons kunnen geven, maar het is me zelf nog nooit gelukt behoorlijke te maken. Laat staan dat ze zo bijzonder smaken als die van Ladurée. (Als je welgraag wil, hier een link naar het recept van Koken met Karin). Image

Wel foto’s. Van de macarons en van de kokende student, hoe zij van een macarons geniet.ImageImageImageImageImage

Trouwens:
Nu heb ik ook nog een macaron met oranjebloesemsmaak gegeten. OOOOO zo lekker.

DUS: als je in Parijs bent, ga naar Ladurée. Met ons studentenbudget wordt het waarschijnlijk 1 macaron. Maar dat is al hemels.

2 thoughts on “Macarons

Leave a Reply

