Interview nummer II: Liebster Award

Foto 95Sta ik deze maand al met een interview in het tijdschrift Leven in Frankrijk, word ik nóg een keer geïnterviewd, het moet niet gekker worden! In het kader van de Liebster Award: een doorgeefactie van leuke (nog) kleine blogs aan andere leuke (nog) kleine blogs kreeg ik elf vragen van blogster Lisette van de blog happylittlekitchen.com.Image

De Liebster Award is een virtuele prijs waarmee kleinere ( < 1000 volgers) of beginnende blogs in de spotlight worden gezet. Het doel van deze award is om nieuwe blogs te ontdekken en de personen achter deze blogs te leren kennen. De award is een doorgeefprijs, dus iedere blogger mag de prijs vervolgens weer doorgeven aan andere blogs die hij of zij inspirerend vindt.

Waar haal je inspiratie vandaan voor jouw blog?
Uit zoveel mogelijke hoeken! Andere kokers, mensen uit andere landen met andere eetgewoonten, ingrediënten op de markt, boeken, internet, restaurants, de supermarkt…

Waar ontbijt jij mee?
Hier in Parijs brood met zoute boter omdat zo verdomd lekker is! Ik ga in Amsterdam wel weer over op yoghurt, musli en fruit. Als ik tijd heb kook ik soms een ei. Hier mijn ontbijt van afgelopen zaterdag:)

P1020312

Welke keuken tool/gadget staat er op jouw verlanglijstje?
Als ik terug ben ik in Amsterdam ga ik een oventje kopen. Dat ik daar een jaar zonder mee heb gekund! Hier mis ik mijn staafmixer, voor soep, pesto, humus..DSC_5065(Pasta met eigen pesto…)

Welk gerecht staat bij jou het vaakst op tafel?
Pasta, maar wel steeds met een andere saus.

Welke buitenlandse keuken is jouw favoriet?
Italiaans, toch wel. Al komt Libanees ook in de buurt.

Wat lust je niet?
Ik lust bijna alles, maar ik word niet blij van ananas op de pizza of door zuurkool, brr. Dat geldt trouwens voor het meeste fruit in hartig eten.

Wat is de beste tip voor in de keuken die je ooit van iemand hebt gekregen?
Ik word al sinds mijn geboorte overspoeld met keukentips, van mijn vader. Ik weet niet of hij het zei, maar de beste tip: proef alles.

Wat is je favoriete buitenlandse (food)blog?
Hm, blog? Ik zit nog niet in het echte blogwereldje. Ik volg de site van Nigella Lawson, maar volgens mij is dat geen blog. Rachel Khoo is ook leuk!

Wat is jouw lievelingsrestaurant?
Als er iemand anders betaalt: Toscanini op de Lindegracht in Amsterdam. Als ik zelf moet betalen: de Indiër op de Haarlemmerdijk of Thais op de Zeedijk. Hier in Parijs is Chartier favoriet: het ziet er fantastisch uit, het eten is lekker en je betaalt niet heel veel.021122123826_629(Chartier, rue du Faubourg Montmartre)

Welke chefkok inspireert jou?
De bovengenoemde Nigella Lawson en Rachel Khoo zijn geen echte chefkoks, maar ze inspireren me wel. Chefkoks staan wat verder weg, ik haal meer inspiratie uit andere thuiskoks.

Waar droom je van?
Het zou wel geweldig zijn om op de een of andere manier van koken en eten mijn vak te maken maar ik weet nog niet precies wat ik wil met mijn leven. Eerst maar eens mijn studie afmaken en ondertussen lekker blijven koken en schrijven.

Ik geef de award door aan de volgende blogs:

http://dewikookt.wordpress.com/

http://missfromage.com/

http://marjoleinvhoutum.wordpress.com/

http://delavie.nl/

http://rootsandfoods.nl/

Voor jullie de volgende vragen:

1. Waarom ben je een blog begonnen?
2. Wat is de populairste pagina op je blog en welke vind je zelf het leukst?
3. Wat is de raarste zoekterm in je stats geweest?
4. Luister je muziek tijdens het koken? Welke?
5. Je mag over 5 minuten een taxi instappen op weg naar het vliegveld en een reis naar keuze maken, waar ga je heen?
6. Wat is je lievelingskeuken?
7. Welk gerecht uit de Hollandse keuken vind je het lekkerst?
8. Welk ingrediënt heb je altijd in huis?
9. Welk ingrediënt heb je NOOIT in huis?
10. Van wie heb je leren koken?
11. Wat is je favoriete comfort-food?

Overigens is dit ook een hele leuke blog! http://bisesdeparis.wordpress.com/ Over het leven in Parijs.

Volg me ook op twitter en facebook!

10 thoughts on “Interview nummer II: Liebster Award

  1. Wat een leuk initiatief om beginnende blogs te promoten! Ik heb zelf ook een klein blogje en merk hoe lastig het is om vaste lezers te krijgen. Jouw blog volg ik nu enkele tijd en ik vind hem superleuk! Afgelopen jaar ook in Frankrijk gezeten (Montpellier) en zo pik ik toch een beetje van de cultuur weer mee.

  2. Heey! Superleuk, gefeliciteerd met de award en dankjewel voor het doorgeven! Ik vind je verhalen bij je recepten altijd zo leuk. Zeker nu je in Frankrijk zit, dat is echt een leuk kijkje in een andere cultuur. Geniet er nog van! 😀

    1. Hee! Alsjeblieft;) Ik wist niet hoe ik je moest bereiken om de “regels” uit te leggen, maar zo kan het natuurlijk! Link mijn blog op je pagina en beantwoord mijn vragen. Als je de award door wil geven (graag:)), doe dat dan aan 5 bloggers, die minder dan 1000 volgers hebben en stel ze 11 vragen. Groetjes!

    1. Alsjeblieft! Als je hem doorgeeft, kies dan 5 bloggers onder de 1000 volgers en bedenk 11 vragen voor ze. En link naar mijn blog omdat ik je heb genombineerd;) (Mijn twitter deed raar dus ik kon je dit niet als privébericht sturen).
      Groetjes!

  3. Gefeliciteerd met je Award, ik voel me super vereerd dat mijn blog je inspireert en dat je mij een Award heb doorgegeven! En wat een leuke vragen heb je bedacht 🙂 heb er zin in om ze te beantwoorden (zal ik ook snel doen). Zal de Award doorgeven aan 5 bloggers onder de 1000 volgers en 11 leuke vragen bedenken.
    Groetjes Dewi

Leave a Reply

