Snel toetje: recept Indiase yoghurt

Het staat al tijden op mijn bloglijstje: het yoghurttoetje van Steven. Hij zit momenteel voor drie maanden in Jeruzalem, maar maakte een keer een heel lekker Indiaas dessert met yoghurt en specerijen voor me. Lid van de studentenvereniging voor duurzaamheid (SFSA), vegetariër en lekkerbek, maar Steven is ook dol op maffe verhalen, gekke mensen en cupcakes. Hij maakte zelfs een keer cakepops voor de hele containergemeente.   

Nu dus Israel, ik ben jaloers! Tafels voor lekkere hapjes, falafel, hoemoes.. Wachtend op culinaire verhalen uit Israël moet ik het doen met de Indiase yoghurt. Maar het recept deel ik dan wel met jullie. Het is overigens heeeel simpel. Én lekker.

 Image

Indiase yoghurt (2 personen)

  • 4 flinke eetlepels dikke Griekse of Turkse yoghurt
  • 1 eetlepel suiker
  • 1 theeleper kardamompoeder, 1 tl nootmuskaat, 2 tl kaneel
  • 4 eetlepels (gepelde en ongezouten) pistachenootjes

 

Bak de pistachenootjes in een klein koekenpannetje. Voeg de specerijen toe. Meng de suiker en de helft van de pistache met de yoghurt. Doe in twee schaaltjes en strooi de rest eroverheen.

3 thoughts on “Snel toetje: recept Indiase yoghurt

Leave a Reply

