Snelle pasta met doperwtjes en tomaten in olie

Ik eet bijna nooit alleen en als er plots een avond is dat ik snel wat moet koken voor mezelf ben ik ook nooit zo geïnspireerd. Zoals vanavond: ik heb salsales en had ábsoluut geen zin om naar de supermarkt te gaan in dit weer, dus keek of er nog wat in mijn kast lag. Er is altijd wel wat pasta, ik had een blik doperwtjes staan en vorige week kreeg ik een pot tomaatjes in olie met knoflook en kappertjes van Sacla opgestuurd door foodybox. Extra handig, want de tomaten zijn een stuk lekkerder dan verse in deze tijd van het jaar én je kan de olie meteen gebruiken in de pasta. Ik had ook nog wat feta, dus die mocht er ook bij.

Recept snelle pasta met doperwtjes en tomaten in olie (1 persoon)

  • 100 gram pasta
  • 3 eetlepels doperwtjes (uit blik of de vriezer)
  • 3 tomaten op olie + olie
  • Klein stukje feta
  • Zwarte peper

Kook de pasta in water met zout.
Gebruik je erwtjes uit de diepvries? Laat ze ontdooien in een pannetje. Neem je erwten uit een pot? Verwarm ze dan alleen heel kort. Snijd de tomaten in stukjes en voeg bij de erwtjes, inclusief twee eetlepels olie en eventueel wat kappertjes, als die ook in de pot zitten. Snij de feta in blokjes.
Giet de pasta af, meng met de erwtjes en kaas. Draai er flink wat zwarte peper over.

IMG_2485

Trouwens:

  • Erwtjes uit de vriezer zijn lekker (minder ‘pappig’), maar ik heb geen vriezer. En een zak krijg je nooit in je eentje op. Vandaar de pot.
  • Zout is bij de erwtjes niet nodig, de olie is al zout. Zout je pasta echter wel!

Volg me ook op twitter en facebook!
Recept zoeken? Kijk in de receptenindex!

Leave a Reply

