Recept gestoofde venkel met vis

O, ik had me laatst toch iets lekkers op tafel! Ik wilde een stoofpotje van vis koken, omdat ik dat nooit maak. Uiteindelijk ging er alleen venkel in, maar het werkte erg goed. Net zoals ui zoetig kan worden als je het langzaam bakt, zo doet venkel dat ook. Je hebt hier weinig voor nodig en het is super simpel. Handig voor als je niet goed weet hoe je vis klaar moet maken. Maar ook lekker voor degeen die dat wel weet.

IMG_3013

Gestoofde venkel met vis (2 personen)

  • 1 ui
  • 1 teen knoflook
  • 1 venkelknol
  • Een half visbouillonblokje
  • 2 mootjes witvis (kabeljauw, tilapia, zo’n 200 gram in totaal)
  • Olijfolie, zout, peper

Snij de ui in plakjes en hak de knoflook fijn. Snij de venkel in dunne plakken. Gebruik alles, ook de plukjes kruid.
Bak de ui en knoflook zachtjes in een drup olie in een stoofpotpannetje of diepe koekenpan. Voeg na een paar minuten de venkel toe en schep regelmatig om.
Kook wat water en laat er in een kommetje het bouillonblokje mee oplossen. Voeg bij de groenten, zet het vuur laag en zet een deksel op de pan. Laat zo’n 10 minuten sudderen.
Zout de vis (beide kanten) en snij in stukken. Leg de stukjes vis bovenop de groenten en zet de deksel terug op de pan. Na een minuut of 3,4 is de vis gaar.

Trouwens:

  • Lekker met aardappeltjes. Of rijst. Ik at er ook doperwtjes met spekjes bij.

Volg me ook op twitter en facebook!
Recept zoeken? Kijk in de receptenindex!

Leave a Reply

