Recept aardappels, linzen, prei en geitenkaas uit de oven

Oeioei, ik stress. De deadlines van mijn scripties (ja meervoud :S) naderen en ik ben nog lang niet klaar. Echt veel heb ik de laatste tijd dan ook niet gekookt, ik eet vaak ergens iets snels of flans iets van restjes in elkaar. Toch vind ik het weer tijd voor een blog, dus ik struinde mijn foto’s af om te kijken of ik iets had gekookt en er nog niet over had geschreven. Jawel, de superchille aardappels, linzen, prei en geitenkaas uit de oven! Lekker winters en makkelijk te maken. Komt-ie:

IMG_4656

Recept aardappelschotel met linzen, prei en geitenkaas (2 personen)

  • 300 gram aardappels
  • 1 prei
  • 1 teen knoflook
  • 1 theelepel tijm
  • 1 blikje linzen
  • 1 stukje zachte geitenkaas (zo’n 80 gram)
  • zout, zwarte peper, olijfolie

Verwarm je oven voor op 180 graden.
Snijd de aardappelen in plakjes en kook ze nét gaar in water met zout.
Snijd ondertussen de prei in ringen en de knoflook in plakjes en bak ze zachtjes in wat olie in een koekenpan. Doe er zout en wat tijm door.
Vet een ovenschaal in met wat olie en leg de aardappel onderin, daarboven de prei en de (afgegoten) linzen. Verdeel de geitenkaas over het geheel.
Zet een kwartiertje in de oven en draai er op het laatste wat zwarte peper over.

Lekker met groene sla en witte wijn.

 

Volg me ook op twitterfacebook en instagram!
Recept zoeken? Kijk in de receptenindex!
Ik geef nu ook tours over de culinaire geschiedenis van Amsterdam! Klink hier.

 

2 thoughts on “Recept aardappels, linzen, prei en geitenkaas uit de oven

Leave a Reply

