Recept pasta voor drukke tijden

Wat gaat de tijd snel! Ik heb alweer veel te lang geen blog geschreven en deze wordt maar een kortje. Ik ben de laatste hand aan het leggen aan mijn scripties dus dat kost nog wat tijd. Eten moet echter toch, en aangezien jullie het vast ook druk hebben (iedereen heeft het altijd druk druk druk, wat is het toch) is een snel recept vast welkom. Ook handig als je in een studentenhuis woont of vrienden over de vloer krijgt, want deze pasta kan prima voor veel mensen (ik maakte hem vorige week voor 8). De hoeveelheden staan hier voor 2.

Recept pasta met paprika en room (2 personen)

  • 1 ui
  • 2 paprika’s (bijv. rood en geel)
  • 1 teen knoflook
  • 2 el tomatenpuree
  • 150 ml room
  • snuf chilipoeder
  • 1 tl tijm
  • olijfolie, zout
  • 200 gram pasta (bijv. tagliatelle)
  • handje parmezaan of pecorinoIMG_5602.jpg

Zet een pan water met zout op.
Snij de ui en paprika in repen en hak de knoflook fijn. Bak eerst de ui in olijfolie in een koeken- of hapjespan. Voeg na 5 minuten de paprika toe en weer wat later de knoflook. Laat stoven onder een deksel.
Kook de pasta.
Voeg de tomatenpuree en room bij de groenten en breng op smaak met tijm, chili en zout. Laat zachtjes pruttelen.
Kook de pasta af en meng met de saus.
Serveer met parmezaan.

Volg me ook op twitterfacebook en instagram!
Recept zoeken? Kijk in de receptenindex!
Ik geef nu ook tours over de culinaire geschiedenis van Amsterdam! Klik hier.

Leave a Reply

