Linguine met knoflook, paprika en garnalen

Door verwarring ontstaat soms iets heel moois. Zo wilde ik laatst spaghetti aglio, olio, peperoncino en Hollandse garnaaltjes maken, naar het recept van gastkok Bowi. Ik zou koken, iemand anders boodschappen doen. In plaats van chilipeper werd een paprika gekocht,  grote garnalen in plaats van de Hollandse, linguine in plaats van spaghetti. Ik ging ermee aan de slag, vond toch nog een stukje chilipeper in de koelkast, wat witte wijn en peterselie. Resultaat? Vreselijk lekkere pasta.

 

Linguine met knoflook, paprika en garnalen (2 personen)

  • 3 tenen knoflook
  • 1 ui
  • 1 gele paprika
  • halve chilipeper
  • 2 el olijfolie
  • half glas witte wijn
  • 200 gram linguine
  • flinke hand platte peterselie
  • 150 g roze garnalen

Zet een pan water met zout op.
Snijd de knoflook in plakjes, de ui en paprika in repen en de chilipeper in kleine stukjes. Bak eerst de ui zachtjes in de olie terwijl je af en toe omschept. Voeg dan de knoflook, paprika en chilipeper toe en bak mee.
Voeg de wijn toe als de groenten zacht worden en laat zachtjes pruttelen onder een deksel.
Kook de pasta.
Snijd ondertussen de peterselie fijn. Voeg 5 minuten voor de pasta klaar is de garnalen bij de saus.
Giet de pasta af en bewaar wat van het kookwater. Meng met de saus en de peterselie en eventueel wat kookwater. Serveer met de peterselie toe.IMG_6247

Trouwens:

  • Vega? Laat de garnalen weg en voeg wat cherrytomaatjes toe.
  • Had ik niet al linguine met garnalen op mijn blog? Zeker, met courgette en saffraan, van gastchef Dirk!

Volg me ook op twitterfacebook en instagram!
Recept zoeken? Kijk in de receptenindex!
Ik geef nu ook tours over de culinaire geschiedenis van Amsterdam! Klik hier.

 

One thought on “Linguine met knoflook, paprika en garnalen

Leave a Reply

