Oven, en hoe je niet meer zonder kan

Even snel een blogje tussendoor, er komt een uitgebreidere aan (en ik werk aan een verrassing voor jullie!).Image
Ik ben blij, want ik heb een oventje gekocht (kijk even op het adres: op naam van dekokendestudent^^). Ik ben nu al om, al heb ik hem nog maar een keer gebruikt. Het is meer het idee wat ik nu allemaal kan gaan maken: lasagne, ovenschotels, muffins (van die hippe ontbijtmuffins met havermout bijvoorbeeld, of gewoon ouderwetse met suiker en boter), granola, pizza, hartige taarten, kip, koekjes etcetera enzovoort. Daar komt bij dat ik wel een oven had ik Parijs, zes maanden lang. En dan wil je niet meer terug naar enkel twee stomme elektrische plaatjes.
De oven was overigens helemaal niet duur. Dus heb je er nog geen maar wil je er wel een, na deze blog? Straks komt de Stufi er weer aan en kan je me nadoen, er zijn zat aanbiedingen op internet (mijn aanbieding is deze week over, anders had ik er wel een link bijgezet).

Dan kan je daarna dit allemaal gaan maken:

Image

Camembert uit de oven

Image

Lasagne met drie soorten paddestoelen en doperwtjes

Image

Hattige taart met parmaham, geitenkaas en rucola

Image

Bladerdeegtaart met amandel en rozenwater 

Image

Tarte tatin

 

Volg me ook op twitter en facebook!
Ik heb nog veel meer ovenrecepten. Kijk maar even in mijn receptenindex.

 


2 thoughts on “Oven, en hoe je niet meer zonder kan

  1. Hoi, heb je een mini oven gekocht en zo ja welke? Ik ben op zoek naar een goede mini oven waar ik al mijn gerechten in kan maken. Ik kwam op jouw blog terecht omdat je over je Franse oventje schreef en zag wat je allemaal maakte.

Leave a comment